Mijn foto

Hallo ik ben Jeanne, mijn passie is textielbewerking/decoreren. Textielbewerking kent vele technieken zoals vilten, borduren, bedrukken, verven, heattransfer, batik enz. enz. Het is voor mij steeds weer opnieuw een uitdaging nieuwe technieken uit te proberen. Mijn doel is ervaringen te delen, idee├źn uit te wisselen en van elkaar te leren. 
Voor nadere informatie:

dinsdag 8 december 2015

HANDMADE BAG



Het eindresultaat HANDMADE BAG + werkbeschrijving


Werkproces

De afgelopen periode heb ik verschillende lappen stof gedecoreerd met verschillende technieken. O.a katoen en zijde behandeld met roest voorwerpen. Vervolgens is de bewerkte lap zijde vervilt met wol.
Mijn doel is van de producten een handtas te maken.

Patroon
Techniek Roestprint op stof. Roestoorwerpen tussen de stof en inspuiten met Azijn. Daarna enkele dagen ingepakt laten staan . Uitpakken  en uitspoelen. Dezetechniek kan opkatoen en zijde worden toegepast.



Lap katoen en zijde met roestprint
selectie stoffen

Katoen met roestprint 
De lap zijde met roestprint wordt gevilt met wol





voorbereiding handtas/ het patroon.



achter de naaimachine 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen