Mijn foto

Hallo ik ben Jeanne, mijn passie is textielbewerking/decoreren. Textielbewerking kent vele technieken zoals vilten, borduren, bedrukken, verven, heattransfer, batik enz. enz. Het is voor mij steeds weer opnieuw een uitdaging nieuwe technieken uit te proberen. Mijn doel is ervaringen te delen, idee├źn uit te wisselen en van elkaar te leren. 
Voor nadere informatie:

zondag 6 november 2016

Silhouette, plotter project

Silhouette, plotter project in progress


Een jaar geleden ontdekte ik op internet de mogelijkheden van een plotter machine. Mijn uitdaging was, de software gebruiken, zelf ontwerpen  de mogelijkheden en toepassingen te combineren met textiel decoratie technieken o.a. stempelen, stencils, transfer, borduren enz. 
Na de aanschaf ontdekte ik pas de vele mogelijkheden.
Nu een jaar later ben ik nog steeds lerende en...... het is nog steeds een uitdaging! Mijn voorkeur gaat uit naar het werken met textiel, maar ik heb nu ook de papiermogelijkheden ontdekt. Leuk, ga het zeker vaker toepassen. Het is te Leuk! En er zijn nog meer mogelijkheden........ graveren, glas etsen


Voorbeelden; plotter projecten in progress

zoeken naar de mogelijkheden, alle begin is moeilijk
ontwerpen en snijden

snijden en pellen van Flexmateriaal
t-shits voor de 4-Boys



cadeautjes voor Thaise vrienden

Nieuwe technieken leren; gebruik pixscan mat,  meerkleuren in flex en foto traceren. workshops bij druma.nl gezellig en leerzaam 


pixscan mat, gebruik restmateriaal

Meerkleuren druk

foto getraceerd en uitgesneden in Flex 

gecombineerde druktechnieken, transfer, stempelen,sjabloneren, flex opdruk enz.


gecombineerde technieken, sjabloneren en Flex


Toepassing

gecombineeerde techniekenop stof.
Transfer druk met Flexmateriaal. Het sjabloon en
de Flex zijn met de plotter gesneden.


Het Flexmateriaal wordt dmv warmte Pers op de stof aangebracht.


eindresultaat, gedecoreerde stof

ontwerpen in Ilustrator


het ontwerp wordt uitgesneden in Flex Materiaal

Flex wordt dmv warmte op katoene Tas gedrukt



Sjabloneren, sjabolon gesneden met de plotter.
druktechniek; gelli-plate printen

Toepassing, Make-up case


ontwerp gemaakt in Illustrator

collectie zomer pillows, Materiaal katoen,opdruk Flex

sjabllon uitgesneden freeserpaper

 sjabloneren,
ontkleuring met bleekmiddel
 Ontwerp en bedruk je eigen draagtas
leuk alternatief voor de plastic tassen 






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen