Mijn foto

Hallo ik ben Jeanne, mijn passie is textielbewerking/decoreren. Textielbewerking kent vele technieken zoals vilten, borduren, bedrukken, verven, heattransfer, batik enz. enz. Het is voor mij steeds weer opnieuw een uitdaging nieuwe technieken uit te proberen. Mijn doel is ervaringen te delen, idee├źn uit te wisselen en van elkaar te leren. 
Voor nadere informatie:

donderdag 6 oktober 2016

Transfer printing; Sublimatie

Transfer printing/ sublimatie

Heattranfer printing
Met mij moeder op  de Fiets
Vandaag aan de slag geweest met het bedrukken van stoffen.
Deze keer met de methode Sublimatie/ Heattransfer.
Materialen; Transfer dye, synthetische stoffen, Laserprint van afbeeldingen, en foto's, warmtepers.
Als voorbereiding heb ik oude foto's gescandA4 , en patroonbladen gescand en afgedrukt met de laserprinter.
Ik beperk me deze keer tot foto's en afbeeldingen, maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden o.a. gebruik restmaterialen, draden, bladeren, veertjes, breisels, netjes enz.enz...Leuk voor de volgende keer!
Op wit papier transfer dye aangebracht. ( even productie gemaakt heb ik wat extra bladen voor de volgende keer)
En...omdat ik toch bezig was, wat kleurproeven gemaakt. Praktisch voor de volgende keer. 

Stap 1, Papier beschilderen met transferverf

papier verver met transfer Dye

kleuren mengen

Stap 2, afbeelding en geverfd papier samen onder warmtepers

het beschilderde blad gaat samen met de
 fotoprint  onder de warmtepers

 Stap 3. De afbeelding wordt dmv warmte op de synthetische stof gedrukt.

proef met foto prints, afdrukken in verschillende kleuren.
ook geexperimenteerd met verschillende drukken

proef met Foto's en kleuren.

Tijdens het verven papier mij kwast schoongemaakt.

proef op donkere stof

proef met overdracht dessins. Rechts onder de fotokopie


Losse steken met de kwast.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen