Mijn foto

Hallo ik ben Jeanne, mijn passie is textielbewerking/decoreren. Textielbewerking kent vele technieken zoals vilten, borduren, bedrukken, verven, heattransfer, batik enz. enz. Het is voor mij steeds weer opnieuw een uitdaging nieuwe technieken uit te proberen. Mijn doel is ervaringen te delen, idee├źn uit te wisselen en van elkaar te leren. 
Voor nadere informatie:

zaterdag 12 november 2016

Recycling Plastic

Recycling Plastic Bags / Fusing PLASTIC.


Handgemaaakte boodschappen tas
 katoen met gefused plastic decoratie
Plastic zakken, ze worden schaars, maar het is toch steeds weer een uitdaging om ze te hergebruiken. Er iets nieuws van te maken. De methode die ik gebruik heet Fusing. Het principe is dat ik uit oude plastic zakken stukken knip en er nieuwe decoraties/ dessins mee maak. Vlechten, collages maken en deze vervolgens door verhitting samensmelten tot nieuw materiaal dat gebruikt wordt als decoratie voor tassen, ruimen e.d. I like it!! 

Nog enkele voorbeelden van mijn werkproces en de resultaten
collage samengesteld uit oude plastic zakken 

plastic collage onder de warmtepers

gefused plastic

Handgemaakte boodschappentas, materiaal katoen, decoratie gefused plastic

collage uit oude plastic zakken maken 

plastic vlechten, en daarna onder de warmte pers.
 Van het materiaal kunnen nieuwe producten gemaakt worden.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen