Mijn foto

Hallo ik ben Jeanne, mijn passie is textielbewerking/decoreren. Textielbewerking kent vele technieken zoals vilten, borduren, bedrukken, verven, heattransfer, batik enz. enz. Het is voor mij steeds weer opnieuw een uitdaging nieuwe technieken uit te proberen. Mijn doel is ervaringen te delen, idee├źn uit te wisselen en van elkaar te leren. 
Voor nadere informatie:

dinsdag 8 november 2016

Silhouette Cameo, sjablonen snijden en textiel verven

Aan de slag met het ontwerp van de buurman. sjabloneren op textiel.


 Deze week aan de slag met de ontwerpen van mijn.buurman. Ik heb zijn tekeningen gescand en geladen in de software van mijn silhouette. Mijn doel, verschillende technieken uitproberen. Ik heb de ontwerpen met mijn Silhouette uitgesneden in Flex materiaal en uit folie en freezerpaper een sjabloon uitgesneden. Het flex materiaal heb ik met de warmte pers op een kussenhoes gedrukt.
Het sjabloon bood mij de mogelijkheid het ontwerp met textielverf op stof te drukken.

 proces en resultaten. 

tekening van de buurman

tekening van de buurman


tekening scannen en laden in de sofware, snijlijnen maken.
 Vervolgens wordt het ontwerp uitgesneden in Flexmateriaal. 

Flex Pellen

Flex met warmtepers op kussenhoes gedrukt.


ontwerp uitgesneden uit Freezerpaper

Freezerpaper op de stof strijken en beschilderen met Textielverf.
 De resultaten, tafelkleed en kussen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen