Mijn foto

Hallo ik ben Jeanne, mijn passie is textielbewerking/decoreren. Textielbewerking kent vele technieken zoals vilten, borduren, bedrukken, verven, heattransfer, batik enz. enz. Het is voor mij steeds weer opnieuw een uitdaging nieuwe technieken uit te proberen. Mijn doel is ervaringen te delen, idee├źn uit te wisselen en van elkaar te leren. 
Voor nadere informatie:

maandag 16 januari 2017

Oefenen met de Luneville Naald

Broderie D`art, Tambour Beading; Oefenen met de Luneville Naald; 

Ik heb een tijd geleden een Luneville Naald aangeschaft. Voor mij een uitdaging om deze techniek eens uit te proberen. Maar... Hoe maak ik een begin? Hoe span ik mijn borduurraam op, welke materialen kan ik gebruiken en hoe werkt de techniek met de Luneville Naald. 
Op internet vond ik filmpjes met uitleg over de techniek.
Mijn besluit stond vast.Ik ga het uitproberen. Ik heb een borduurraam opgespannen met Ponge zijde en garens, kraaltjes en pailletten bij elkaar gezocht. Het avontuur kon beginnen! Nou alle begin is moeilijk.... maar na veel vallen en opstaan lukte het mij steken te maken in diverse richtingen, kraaltjes en pailletten te verwerken. Trots op mijn proeflap, veel geleerd, vaak het gevoel gehad nee ... ik stop, het lukt niet meer, leuk om te merken dat het steeds beter ging. Een hele uitdaging. Ik weet zeker... wordt vervolgd.







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen