Mijn foto

Hallo ik ben Jeanne, mijn passie is textielbewerking/decoreren. Textielbewerking kent vele technieken zoals vilten, borduren, bedrukken, verven, heattransfer, batik enz. enz. Het is voor mij steeds weer opnieuw een uitdaging nieuwe technieken uit te proberen. Mijn doel is ervaringen te delen, ideeën uit te wisselen en van elkaar te leren. 
Voor nadere informatie:

woensdag 8 februari 2017

tasjes.....maken

tasjes.....maken... van mijn bedrukte stofjes


Textiel decoreren is mijn passie. Het afgelopen jaar heb ik geëxperimenteerd met verschillende technieken en materialen o.a.Heat Transfer, fusing,shibori, gelli-plate printen, procion/ ijsverven, gecombineerde vilttechnieken, stempelen, thermofax druk enz. enz....  Nieuwe uitdaging....... ik ga in 2017 tasjes, tassen maken van mijn handmatig bedrukte stofjes.
Mijn inspiratiebron: De boeken: Mijn tas en Mijn designertas
auteurs; Nathalie Charlier en Sofie Duron
Mijn eerste tasjes zijn klaar. Geïnspireerd door het model Juliette, Een Clutch model, Ideaal om kleine spulletjes in op te bergen.
 Mooi en functioneel!
Bij de foto's onder, uitleg printtechniek en gebruikte materialen. 

Tasje 1. Materiaal katoen
techniek: ijsverven, shibori


bundeltjes katoen,ijsblokjes met procionverf

print techniek Ijsverven
Materiaal: katoen



Tasje 3. Materiaal, Synthetische stof + voering stof
Techniek, heat transfer

Patroon, inspiratie landschap.laserprint is dmv
 Transferver en warmtepers
op de synthetische stof overgebracht
Tasje 3. Gevilte wol met organze

Marina Lontwol wordt tezamen met de organza gevilt
Materiaal wol met Organza
Techniek: Vilten
  
Tasje 4. Gevilte wol op zijde

Materiaal: wol en zijde
Techniek; Vilten

tasje in de maak.




                              
                              




1 opmerking:

  1. Ziet er goed uit Jeanne, lekker en leuk, tasjes maken. En ook mooie stofjes maken. Benieuwd naar wat je nog meer gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen